Sunday, March 17, 2013

VITA-LEA (Multivitamin)

Vita-Lea mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting,temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galianJika anda hanya makan multivitamin sahaja tanpa vitamin lain, adalah lebih baik jika makan 2 biji Vita-Lea sehari, iaitu sebiji di waktu pagi, dan satu biji lagi di waktu malam.


Siapa yang perlu makan Shaklee Vita-Lea nie?
  • Secara umumnya, untuk semua orang dewasa yang pentingkan kesihatan optimum. Lebih-lebih lagi kepada penggemar makanan segera, suka makan di luar, dan yang makan ikut selera – bukan ikut gizi seimbang.
  • Mengandungi Beta Carotene yang membantu mengekalkanpertumbuhan badan, mengawal masalah penglihatan & membantu pembentukan tisu badan.
  • Diformulasi dengan Iron yang penting untuk pembentukan sel darah merah di dalam badan.
  • Ibu mengandung yang selalu kena anemia (Vita-Lea Iron Formula!). Tak perlu susah payah makan kerang atau organ dalaman lain. Zat besi perlu untuk pembentukan sel darah merah buat janin/ bayi di dalam kandungan.
  • Ibu menyusu, terutama yang bayinya dah berumur 6 bulan ke atas. Kajian mendapati kandungan zat besi di dalam susu ibu akan berungan selepas 6 bulan. Sebab itu ibu-ibu digalakkan memberi ikan bilis dalam makanan pejal pertama si manja. Dengan pemngambilan Vita-Lea, Insya Allah kandungan zat besi di dalam susu ibu dapat di kekalkan pada paras yang selamat. Sebab itu kami cadangkan Vita-Lea di dalam Set Penyusuan Shaklee kami.
  • Cegah penyakit tiroid atau beguk. Penyakit beguk nie di sebabkan oleh kekurangan iodin dalam badan pesakit. Sebiji vita-lea mengandungi 75 mcg Iodine (as potassium iodide and sea kelp). Jika anda sedang menghidapi, atau diserang beguk, ambil 2 biji Vita-Lea sehari, untuk memperolehi sumber 150 mcgIodine, ya. Insya Allah